Concert Harry Tavitian la Bucuresti miercuri 4 decembrie

Harry Tavitian - foto Iztok Zupan

foto Iztok Zupan

Recital Harry Tavitian în Festivalul de Muzică Veche București

Miercuri 4 decembrie 2013 ora 19

Sala Arcub

http://www.earlymusic.ro/

http://www.earlymusic.ro/editia-2013/bilete/

Improvizatii pe teme de muzica veche si medievala romaneasca si armeneasca, laica si religioasa.

Autori precum Ioan Caianu, Sfantul Nerses Shnorhali, Komitas, Anton Pann

Teme proprii scrise in spiritul muzicii medievale.

Am raspuns cu bucurie invitatiei de a sustine un concert in Festivalul de Muzica Veche Bucuresti – un eveniment cultural deosebit. 

In 1976 am renuntat sa cant muzica clasica si am ales jazzul, pentru libertatea pe care mi-o oferea. Am continuat insa sa iubesc muzica clasica si sa o ascult. Influenta acesteia in jazzul pe care il cant este foarte importanta (arhitectura pieselor mele, ecourile muzicii de camera contemporane, a scolilor nationale ale sec. 19-20, etc). Muzica veche in general si cea romanesca si armeneasca in special ocupa un loc important – apreciez tot ce s-a facut in muzica pana la perioada clasica.

Etichete: , , , , ,

2 Răspunsuri to “Concert Harry Tavitian la Bucuresti miercuri 4 decembrie”

  1. harrytavitian Says:

    Maine seara am bucuria de a canta la Bucuresti, intr-un festival cu totul deosebit (cel de muzica veche, a 8-a editie!):
    https://harrytavitian.wordpress.com/2013/11/27/concert-harry-tavitian-la-bucuresti-miercuri-4-decembrie/

    Constantin Laurentiu, sufletul acestui festival, (interviu la Radio Romania Muzical) http://www.romania-muzical.ro/articole/art.shtml?g=2&c=15&a=1234591:

    „- Pentru că am ajuns la artiştii Festivalului de Muzică Veche Bucureşti… Cum a apărut colaborarea cu jazz-man-ul Harry Tavitian?

    – Este o deschidere pe care o facem odată cu această ediţie a festivalului nostru. În primele şapte ediţii putem spune că am avut un festival foarte purist, în care am predicat muzica veche aşa cum considerăm noi că trebuie ea făcută şi aşa cum se face şi în vestul Europei, şi anume o muzică în care autenticitatea este virtutea principală. Acum ne deschidem şi spre alte arte. Harry este un mai vechi prieten al nostru, este un artist desăvârşit şi e, ceea ce se cheamă în lumea lui, un show-man, dincolo de muzica pe care o face. Este, şi am avut ocazia să aflăm în ultimii doi ani mai ales, aceasta este şi o conştiinţă publică foarte puternică, care se manifestă foarte puternic în spaţiul public”.

  2. Dorin Tudoran Says:

    As fi vrut foarte mult sa fiu acolo! Succes si imbratisari!

Lasă un răspuns

