Duo Harry Tavitian – Cserey Csaba la Timisoara, joi 30 mai (la Teatrul Maghiar, din cauza ploiii!))

Afis concert Harry Tavitian - Cserey Csaba la Timisoara

Harry Tavitian (pian, voce) & Cserey Csaba (tobe, percutie)

Joi 30 mai 2013 ora 22

Atentie, dragi prieteni timisoreni! Din cauza ploii, concertul meu de diseara si-a schimbat locul de desfasurare! Initial era anuntat in aer liber, in Piata Unirii. Concertul se va tine tot de la ora anuntata (ora 22) la Teatrul Maghiar (intrare de pe Alba Iulia). Va asteptam!

Intrarea libera

Concertul face parte din programul „TESZT” – Festivalul Euroregional de Teatru Timișoara. Organizatorul Festivalului, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” celebrează 60 de ani de existenţă.

Am acceptat cu bucurie invitatia domnului Balázs Attila, directorul Teatrului Maghiar de Stat, de a concerta la Timisoara, impreuna cu prietenul si colegul meu, Cserey Csaba.

Atât eu cat și Cserey Csaba suntem pasionati de sincretismul artelor, teatrul ocupând un loc important. Am făcut amandoi muzică de scenă live la piese de teatru.

De peste 25 de ani folosesc elemente de teatru instrumental si costum in concertele mele.

Am facut muzica de scena (live) la piesele „Furtuna” de Shakespeare in regia regretatei Kovacs Ildiko (1988), „Melissa” de Kazantzakis, la Tetrul Bulandra, cu Victor Rebengiuc in rolul principal (1995) si „Orgasm” de Vlad Zografi (2001), in regia Nonei Ciobanu. Am concertat la Festivalul de Teatru de la Piatra Neamt (2001), Festivalul de Teatru Scurt de la Oradea (2003), Saptamana Festivalului International de Teatru „Atelier” de la Satu Mare organizat de Teatrul de Nord (2006), Colocviilor teatrale ale minoritatilor din Romania de la Gheorghieni (2007), Gala Tanarului Actor de la Mangalia (2008) – la invitatia regretatului regizor si mare fan de jazz Cornel Todea, etc.

Cserey Csaba a jucat ca actor in piese de teatru (inclusiv teatru de papusi). Încă de la sfarsitul anilor ’90 creeaza „Marsul tobelor”, un spectacol de teatru al tobelor. Foloseste si el elemente de costum si teatru instrumental in concertele sale.

Astept cu bucurie sa ma intalnesc cu publicul timisorean. Am avut putine concerte in Timisoara – primele (in 1981 si 1982) la Casa Studentilor, ca invitat al Clubului de jazz condus de Ioan Bacalete.

Ultimul meu concert in Timisoara a fost in 2004, in duo cu Johnny Raducanu, la Club 30. Un concert de care imi aduc aminte cu placere, la fel ca si de celelalte concerte de la Club 30. In acei ani Horatiu Dejan, patronul clubului, mi-a oferit posibilitatea de a ma intalni de mai multe ori cu publicul timisorean, in diverse formule (fie cu formatia mea Orient Express, fie in trio cu Mario Florescu, Octavian Barila Andreescu sau Mihai Iordache).

Am colaborat cu mare placere cu jazzmani timisoreni ca Eugen Gondi sau Tony Kuhn, pe care i-am avut ca oaspeti in anii ’80 la Constanta, la Atelierele de  Improvizatie pe care le organizam.

Desi in Timisoara multi dintre jazzmani si fanii de jazz erau adeptii jazz-rockului, prima mea amintire in privinta miscarii de jazz din acest oras a fost foarte puternica si dateaza din 1974, de la prima editie a Festivalului de jazz de la Sibiu, cand i-am ascultat pe saxofonistul Bebe Jivănescu si tanarul trompetist Ebel Erwin. Free-jazzul lor de atunci a fost impresionant dar curand aveam sa constat ca cei doi erau niste figuri izolate in jazzul timisorean.

Lasă un răspuns

