Tavitian uichendist?

Motzaind cu Bedros (pisica) la Valenii de Munte, ianuarie 2010

Din 1987, cand am fost dat afara de la Biblioteca Judeteana Constanta unde lucram, eu sunt intr-un uichend continuu si far’ de concediu.

Eugen Istodor m-a provocat cu cateva intrebari. Raspunsurile, aici:

http://uichendist.ro/harry-tavitian-uichendist-ro-%E2%80%9Etsb-tristete-sedentarism-batranete.html

http://uichendist.ro/harry-tavitian-partea-a-2-a-uichendist-ro-in-2000-am-fost-arestat-de-trei-ori.html

Harry Tavitian, uichendist.ro: „TSB – Tristete, Sedentarism, Batranete”

Ceea ce face acest om este Jazz. Cinta la pian

Nu sunt nici urs si nu am nici imaginatie. Sunt doar lenes si calatoresc cu mare greutate si doar din obligatie. Inca de la inceputul anilor ‘80, cand mergeam la festivalul de jazz de la Costinesti organizat de BTT (Biroul de Turism pentru Tineret) cu sloganul “Bucurie, Turism, Tinerete”, intreaga statiune stia ca participarea mea era sub deviza „TSB – Tristete, Sedentarism, Batranete”.

Imaginatia imi lipsea chiar din frageda pruncie. De atunci si pana acum nu ma visez decat acasa, in pijamale si papuci.

PRIMA CALATORIE (* de fapt intrebarea era despre calatoria cea mai exotica)

In America in 1997, ’98, ’99. Dupa o viata traita in comunism, sa mergi in tara fagaduintei ca sa vezi comunismul in floare… mai rar asa ceva!

INGHETATA

Da’ de unde stiti? Cea mai buna a fost la Moscova in februarie ’91.

GADGETURI

Nu cheltuiesc banii pe nimic. Daca e nevoie, fac si foamea.

HAINE

Prima si ultima data cand mi-am luat niste haine a fost in 1984 in RFG. Prietenul meu Hans-Gerd Schwarz care imi organizase concertele, privind inmarmurit cum platesc la casa aproape 1000 de marci pe discuri, m-a obligat sa-mi iau ceva de imbracat (vazandu-ma si in ce hal arat). Si m-a dus cu forta la magazinul unui prieten al lui si i-a povestit ca sunt din Romania, la care ala, foarte induiosat, mi-a facut o reducere de vreo 25%.

Comentariu scris de touretul Publicat la data de 19.2.2010, ora 11:21 am

HA HA – foarte tare. Tavitian e un mare artist. iar tristetea lui genereaza un umor de cea mai inalta calitate.

Comentariu scris de GAVRILACHE Publicat la data de 19.2.2010, ora 3:51 pm

Eu cred ca dl.Tavitian este cel mai mare artist al Romaniei! Din nefericire, putini sunt cei care-l cunosc de-adevarat si mai putini cei care devin constienti de valoarea lui! Ne vom aminti de el (eu nu mai apuc!) cand n-o sa mai fie printre noi! Pentru toate acestea, desi uneori am fost ironic la adresa textelor scrise de dl. Istudor, vreau sa va multumesc!

Comentariu scris de Antoaneta Publicat la data de 19.2.2010, ora 11:29 pm

Un mare artist, si unul dintre multii armeni care, minoritari fiind, ne-au dat atâtia oameni exceptionali.

Harry Tavitian, partea a-2-a, uichendist.ro: “In 2000 am fost arestat de trei ori”

Harry Tavitian. Oriunde ar merge, mai bine face foamea decit sa dea aiurea banii. De ce? Stie ca soacra face niste sarmale inegalabile. Bagajul lui e simplu: tigari, rom si mp3 player.

Unde ai pleca si miine?

La Muntele Athos si pe Ararat.

Ce intimplari timpe ai avut?

In 2000 am fost arestat de trei ori. De doua ori pe aeropoartele din Berlin si Moscova pentru detinere de droguri – la Berlin drogurile s-au dovedit a fi naftalina iar la Moscova, tamaie. A treia oara a fost pe aeroportul din Istanbul, pentru pasaport fals. Aici, adevaratul motiv era numele meu armenesc.

Ce-ti pui in bagaje?

Tigarile Gitanes fara filtru, mp3 player-ul si romul pentru ceai.

Cum e trupul tau ca turist?

O gloaba ostenita.

Unde ti-e mintea ca turist?

La sarmalele lui soacra-mea.

Fa-mi turul lumii vazute de tine prin sentimente-trairi personale?

Nu calatoresc decat pentru concertele mele (si-asa… e prea mult) si singurul sentiment (nasol) e ca lumea ma ia drept un „fuckin tourist”.

Ce emotii ai cu drumul?

Sa nu nimeresc vreo greva pe caile ferate si sa nu ma tina ungurii 3-4 ore, pe linie moarta, in gara la Budapesta si sa pierd toate legaturile sau chiar concertul. Le-am patit pe toate si multe altele.

Avionezi, nu ti-e frica?

Ba mi-e frica. Asa ca, in ultima vreme am ratat toate stewardesele.

Merg doar cu trenul (cea mai mare performanta a fost Bucuresti-Bruxelles; pentru anul asta mi-am propus Bucuresti-Londra).

Ai stat la 5 stele vreodata?

Am stat. E ca la parastas.

Ce face natura din tine? O suporti? In ce loc din lume te-a dat pe spate?

Care natura?

Comentariu scris de Paul Gabor Publicat la data de 20.2.2010, ora 10:09 am

Mi-as fi dorit un material cu mai multa substanta. Un dialog mai amplu si mai consistent…

Comentariu scris de Istodor Publicat la data de 20.2.2010, ora 4:25 pm

paul, il ai pe blogul istodor

http://istodor.catavencu.ro/2009/11/12/harry-tavitian-pentru-blogul-istodor-ce-e-viata-in-jazz-ca-in-orice-altceva-un-mare-rateu/

Lasă un răspuns

