„Roots” – concert de blues Harry Tavitian

Afis ICR Roots

foto – Radu Sigheti; grafica – Tudor Jebeleanu

Joi 12 noiembrie 2009, ora 18.30 la ICR (Aleea Alexandru 38)

Invitati: Vali „SirBlues” Racila (chitari si voce), Marcian Petrescu (muzicuta, voce) si trupa „Legacy” (Ovidiu Turcu si Andrei Peretianu – chitara; Sabin Turcu – bas si Tani Turcu – tobe).

Asa cum bluesul a stat la baza jazz-ului si eu mi-am inceput cariera cu blues in 1970. Am continuat sa cant blues arhaic – aparent in totala contradictie cu jazzul de avangarda pe care l-am promovat. Prima formatie de rhythm & blues am facut-o in 1971 iar 1985 am infiintat „Blues Community” – formatia mea de blues electric. Dupa ’90 a urmat o perioada in care am cantat din ce in ce mai putin blues, datorita invaziei bluesului comercial. Cred ca acum e timpul sa ne intoarcem la blues – muzica a libertatii interioare – ca leac al crizei umane datorata depersonalizarii sub presiunea societatii de consum.

Concertul face parte din seria „Teach me tonight cu Harry Tavitian” la Institutul Cultural Roman. Ne propunem sa ne intoarcem la radacinile jazzului: blues si spirituals.  Muzica noastra va surprinde câteva momente din istoria bluesului – de la worksongs, bluesul traditional pana la bluesul electric si va fi insotita de explicatii. Nu didactic, ci spontan si firesc asa cum este insusi bluesul.

Intrarea este libera, in limita locurilor disponibile. E bine sa ajungeti mai devreme  – chiar in jur de ora 18!

Aleea Alexandru e pe dreapta, cum mergi pe bulevardul Aviatorilor de la Piata Victoriei spre Statuia Aviatorilor. Are doua intrari. Nu faceti la dreapta pe prima intrare cum veniti dinspre Piata Victoriei, ci pe a doua intrare, aproape de Statuia Aviatorilor (altfel, e ocol mare – aleea e in semicerc).

Inregistrare video cu un blues cu mine (singura!):  http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=37780512

Comunicatul de presa complet este pe pagina ICR: http://www.icr.ro/bucuresti/evenimente/roots-la-radacinile-jazz-ului-cu-harry-tavitian-si-invitatii-sai.html

6 Răspunsuri to “„Roots” – concert de blues Harry Tavitian”

  1. snake Says:

    Imi rezervi si mie 2 locuri? am primit stirea prin e-mail de la un prieten din Fagaras, Viorel Morarescu. Imi place enorm blues-ul iar numele de pe afis sunt mari si merita toata atentia.

  2. harrytavitian Says:

    Va multumesc pentru mesaj si ma bucur ca sunteti fan de blues (si de jazz?). Si prieten cu Viorel, la care tin foarte mult.

    Va astept la concert. Din pacate nu pot rezerva locuri. Am mai facut-o in trecut si de fiecare data a fost o nenorocire. Prietenii au intarziat sau n-au mai venit si nu ne-au anuntat. Cum inainte de un concert va dati seama ca am o multime de lucruri de facut si e si asa mare balamuc; in loc sa ma gandesc la ce o sa cant, eu aveam pe cap si tevatura cu locurile. Asa ca am hotarat sa nu mai tinem locuri nici macar pentru rudele apropiate.

    E si o problema in general. La concerte fara locuri rezervate, toata lumea vine si tine loc pentru prieteni, etc. Care nu vin toti sau intarzie. Incepe concertul, cei care intarzie deranjaza cand intra sa isi ocupe locurile. Sau locurile raman goale. Am patit-o inclusiv la seria de concerte de la ICR: in timp ce era puhoi de lume care statea in picioare, erau locuri neocupate in fata. Asa ca am luat hotararea sa procedam in felul urmator: la ora la care trebuie sa inceapa concertul, rugam pe toti cei care tin locuri sa le elibereze si invitam pe cei care stau in picioare (intai doamnele ) sa ia loc. Doar dupa ce se termina vanzoleala si se ocupa locurile, incep sa cant.

  3. snake Says:

    sincer va spun ca de la Viorel am aflat numele dvs. si tot el mi-a dat cateva piese cu dvs.

    tare as vrea sa ajung la concert. sper sa nu intervina ceva pana atunci. mi-am lipit biletel pe monitor sa nu uit. :))

    aici am deschis curand un blog dedicat blues-ului. http://ro.netlog.com/groups/blues_stars

    i-am propus si lui Viorel sa mi se alature sau sa-mi trimita video cu bluesmen romani pentru a-i promova. as vrea sa fac si eu ceva pentru talentele noastre. doar din pasiune, nu din interese financiare. Viorel face acelasi lucru pt minunata trupa FAM – pustii de 12-15 ani care mi se par fascinanti la varsta lor.

    numai bine

  4. snake Says:

    Domnule Harry, concertul a fost exceptional! Va multumesc ca existati si ca ati adunat langa dvs. asemenea valori. Vali Racila isi merita cu adevarat nick-ul „SirBlues”.

    F E L I C I T A R I!

  5. “Roots” – Concert de blues cu Harry Tavitian, Vali “SirBlues” Racila, Marcian Petrescu & Legacy « No Justice Says:

    […] Harry Tavitian declara pe blogul sau “Ne propunem sa ne intoarcem la radacinile jazzului: blues si spirituals.  Muzica noastra va surprinde câteva momente din istoria bluesului – de la worksongs, bluesul traditional pana la bluesul electric si va fi insotita de explicatii. Nu didactic, ci spontan si firesc asa cum este insusi bluesul.” […]

  6. Aseara m-am intors la radacini « Harry Tavitian’s Blog Says:

    […] Harry Tavitian declara pe blogul sau “Ne propunem sa ne intoarcem la radacinile jazzului: blues si spirituals.  Muzica noastra va surprinde câteva momente din istoria bluesului – de la worksongs, bluesul traditional pana la bluesul electric si va fi insotita de explicatii. Nu didactic, ci spontan si firesc asa cum este insusi bluesul.” […]

Lasă un răspuns

